Vesmír ve Freelanceru je úplně odlišný od naší Sluneční soustavy, v níž se odehrával Starlancer. Už v intru se dozvíte, že po vítězství komunistů ve válce vyslala Aliance jako poslední šanci pět obrovských lodí pojmenovaných podle státu, ze kterých kolonisté pocházeli – anglickou Bretonii, americkou Liberty, japonskou Kusari, německý Rheinland a španělskou Hispanii.
Kromě Hispanie se podařilo všem v pořádku dorazit k Siriu a kolonizovat zde několik systémů, přičemž postupem času se část jejích obyvatel rozhodla žít z různých důvodů mimo státní mocí ovládaný prostor, část lidí se začala věnovat zločinu, vytvořily se obrovské korporace a armády. Nové kolonie tak nejsou zrovna rájem, spíše dosti nebezpečným a drsným místem, kde smrt číhá na každém kroku a vydělat si nějaký ten dolar dá dost práce.
V tomto vesmíru se objevíte jako Edison Trent několik stovek let po příletu prvních lodí, tedy v době, kdy už je celý politický i ekonomický systém kolonií rozběhnutý. Hra začíná po záhadném zničení Freeportu 7, stanice v jednom z nezávislých systémů, odkud jste převezen s ostatními několika málo přeživšími na planetu Manhattan v systému New York.Zde můžete jednak plnit jednoduché mise pro jednotlivé objednavetele: firmy či bezpečnostní složky, jednak musíte pro postup na vyšší úroveň a s tím spojenou možnost nákupu lepších lodí a zbraní plnit i příběhové mise. Příběh vyniká především množstvím nečekaných zvratů – po prvních úkolech, které plníte pro sympatickou policistku Juni, zjistíte, že z těch, kteří přežili katastrofu Freeportu 7, zbyl už pouze Trent a jakýsi zloděj.
To je pochopitelně zvláštní, ještě divnější pak je, když policie chladnokrevně onoho zloděje zabije přímo před vašima očima kvůli jakémusi fialovému mimozemskému artefaktu, který se vám stylově přikutálí k nohám. Je jasné, že se kolem vás děje něco důležitého, co zasahuje až na nejvyšší politická místa ve všech koloniích. Musíte tak dramaticky uniknout z Liberty do Bretonie a snažit se zjistit, proč někdo chce artefakt tak moc, že kvůli němu neváhá vyvolat válku všech kolonií mezi sebou. Samozřejmě nemohu a nechci odhalit celý příběh, můžete si být ale jisti, že vás zavede do dramatických bitev a těch nejfantastičtějších koutů celého freelancerského vesmíru.
Samotné dokončení příběhových misí trvá kolem dvaceti hodin. Tím ovšem hra nekončí – jste někde na sedmnácté či osmnácté úrovni a máte před sebou ještě hodně práce, abyste se dostali až na skutečný konec, kterým je podle všech informací asi osmatřicátý level. Nicméně s vyšší a vyšší úrovní, kterou obdržíte za vydělané peníze (splněním misí či obchodováním), se dostanete k lepším zbraním a nakonec i nesmírně silným stíhačkám. Navíc se můžete věnovat objevování skrytých zločineckých základen nebo tajných míst v jednotlivých systémech, kde najdete věci, o kterých se vám ani nesnilo – například v opuštěném prototypu stíhačky kdesi v zapomenuté mlhovině najdete kanón, který je přibližně třikrát silnější než všechno, co jste dosud potkali – nicméně bohužel jej můžete pověsit právě až na nejvyšší a nejsilnější typ vesmírné stíhačky. Takže se dostáváte znovu do kolotoče plnění misí a obchodování a tak dokola a máte zaděláno na dalších třicet hodin čistého času stráveného jenom cestováním, obchodováním a střílením...
Text převzat z internetových stránek http://bonusweb.idnes.cz/