Jdi na obsah Jdi na menu
 


Freelancer


Vesmír ve Freelanceru je úplně odlišný od naší Sluneční soustavy, v níž se odehrával Starlancer. Už v intru se dozvíte, že po vítězství komunistů ve válce vyslala Aliance jako poslední šanci pět obrovských lodí pojmenovaných podle státu, ze kterých kolonisté pocházeli – anglickou Bretonii, americkou Liberty, japonskou Kusari, německý Rheinland a španělskou Hispanii.

Obrazek

Kromě Hispanie se podařilo všem v pořádku dorazit k Siriu a kolonizovat zde několik systémů, přičemž postupem času se část jejích obyvatel rozhodla žít z různých důvodů mimo státní mocí ovládaný prostor, část lidí se začala věnovat zločinu, vytvořily se obrovské korporace a armády. Nové kolonie tak nejsou zrovna rájem, spíše dosti nebezpečným a drsným místem, kde smrt číhá na každém kroku a vydělat si nějaký ten dolar dá dost práce.

V tomto vesmíru se objevíte jako Edison Trent několik stovek let po příletu prvních lodí, tedy v době, kdy už je celý politický i ekonomický systém kolonií rozběhnutý. Hra začíná po záhadném zničení Freeportu 7, stanice v jednom z nezávislých systémů, odkud jste převezen s ostatními několika málo přeživšími na planetu Manhattan v systému New York.Zde můžete jednak plnit jednoduché mise pro jednotlivé objednavetele: firmy či bezpečnostní složky, jednak musíte pro postup na vyšší úroveň a s tím spojenou možnost nákupu lepších lodí a zbraní plnit i příběhové mise. Příběh vyniká především množstvím nečekaných zvratů – po prvních úkolech, které plníte pro sympatickou policistku Juni, zjistíte, že z těch, kteří přežili katastrofu Freeportu 7, zbyl už pouze Trent a jakýsi zloděj.

Obrazek

To je pochopitelně zvláštní, ještě divnější pak je, když policie chladnokrevně onoho zloděje zabije přímo před vašima očima kvůli jakémusi fialovému mimozemskému artefaktu, který se vám stylově přikutálí k nohám. Je jasné, že se kolem vás děje něco důležitého, co zasahuje až na nejvyšší politická místa ve všech koloniích. Musíte tak dramaticky uniknout z Liberty do Bretonie a snažit se zjistit, proč někdo chce artefakt tak moc, že kvůli němu neváhá vyvolat válku všech kolonií mezi sebou. Samozřejmě nemohu a nechci odhalit celý příběh, můžete si být ale jisti, že vás zavede do dramatických bitev a těch nejfantastičtějších koutů celého freelancerského vesmíru.

Obrazek

Samotné dokončení příběhových misí trvá kolem dvaceti hodin. Tím ovšem hra nekončí – jste někde na sedmnácté či osmnácté úrovni a máte před sebou ještě hodně práce, abyste se dostali až na skutečný konec, kterým je podle všech informací asi osmatřicátý level. Nicméně s vyšší a vyšší úrovní, kterou obdržíte za vydělané peníze (splněním misí či obchodováním), se dostanete k lepším zbraním a nakonec i nesmírně silným stíhačkám. Navíc se můžete věnovat objevování skrytých zločineckých základen nebo tajných míst v jednotlivých systémech, kde najdete věci, o kterých se vám ani nesnilo – například v opuštěném prototypu stíhačky kdesi v zapomenuté mlhovině najdete kanón, který je přibližně třikrát silnější než všechno, co jste dosud potkali – nicméně bohužel jej můžete pověsit právě až na nejvyšší a nejsilnější typ vesmírné stíhačky. Takže se dostáváte znovu do kolotoče plnění misí a obchodování a tak dokola a máte zaděláno na dalších třicet hodin čistého času stráveného jenom cestováním, obchodováním a střílením...
Text převzat z internetových stránek http://bonusweb.idnes.cz/


Obrazek